20 Nisan 2012 Cuma

Yolculuk Notları (Yedi)




Terbiyesiz Şoför


Sabahın erken saatlerinde dolmuş durağında beklerken, 3 ay önce yine bir dolmuşta tanışıp ahbap olduğum hanımı gördüm, göz göze geldik, bana selam vermedi. Hiç yakıştıramadım (!) O günlerde Ankara’da kış çok çetin geçiyordu ve biz eve dönüş yolunu birlikte almıştık. “Kar, ter” içinde 5 saatlik yolu birlikte göğüslemiştik. Buz yüzünden tekerlekler ilerlememişti de; Dolmuş şoförü kümesteki tavukları kışkışlar gibi, tümü kadınlardan oluşan yolcuları kovarken birlikte karşı durmuştuk. Hey gidi be (h)!!!  Kış kış!!! Neyse (h)  çok şükür bahar geldi.  Artık Eskişehir Karayolu üzerinde ilerlerken bizi geciktiren tek neden trafik yoğunluğu ve yolu tıkayan olası kazalar…


 Dolmuş geldi, dolmuşa doluştuk. Soldan üçüncü sıradaki çift kişilik yerimi kimseye kaptırmadım, yine kuruldum. Tam hareket ettik derken, başka bir beyaz dolmuş önümüze kırdı. Şöför  saniyesinde köpürdü, savurdu küfürü; “Ayı (h) !!! Senin durağın mı ora, ilerle (h)… .mına koduğumun çocuğuuu (h)!!!

Bütün dolmuş kelimelerin şiddetiyle irkildik. Önümde oturan zarif görünümlü hanım, “terbiyesiz” dedi. Ben ağzımı doldurup kocaman bir “öküz” çıkardım içinden… Çevremdekiler duydu ve tepkisiz kaldı. Sözüm şoföre ulaşmadı –İyi oldu. -

Aslında ben de çalışırken gerildiğimde çok küfür ederim. Bir yerde okumuştum; İnsan sinirlendiğinde küfrederse tansiyonu dengeliyormuş… Bahane diye söylemiyorum; yani tansiyonumu dengelese de dengelemese de “küfür ederim” kendi kendime. O yüzden şoföre verdiğim tepkiyi iş arkadaşlarım görseydi; “Kardeşim sanki sen etmiyorsun!” derdi.

Ayrıca, hayat masallardaki gibi yalıtılmış ve top pembe değil. Yeri geliyor küfrün de… Senin gibi tatlı bir bayana yakışır mı? Kalıbını da bu toplumda topumuz yıkalı uzun zaman oldu. Dolayısıyla, başkaları küfrettiğinde tasvip etmiyorum ama kendim etiğim de de bunun yanlışlığını fark etmiyorum! Her insandaki olağan çelişkilerden!

“Yolumuz uzun… Bunu yazan tosun … kosun!” diyorum ve sözlerimi noktalıyorum.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder